2015. február 20., péntek

Anyagbeszerzés

A korábbi tapasztalataim azt mutatják, hogy az alapanyagok minőségén nagyon sok múlik. Azon túl, A jobb minőségű alapanyagok bizony drágábbak is, de egy ilyen hajót az ember egy életre készít, és ha spórolás miatt a silányabb anyagminőséget választja, akkor végül egy életen át bánhatja.

Az előző hajóépítő projektemnél sajnos sikerült belefutnom abba a hibába hogy a rétegelt lemezen spóroltam, mondván az úgy is csak egy hordozó anyag. Most meg nem győzöm javítgatni a hibákat, amit ez a rossz döntés okozott.

Idén úgy döntöttem, hogy nem spórolok, inkább megkeresem az a pénzt, amibe bele fog kerülni a jó minőségű alapanyag. Hál istennek kapóra jött egy kis meló, ami valamilyen szinten még kapcsolódott is a hajóépítéshez, így megvan a keret és nyugodt szívvel választhatom a minőségi árút.

Rétegelt lemez:
Természetesen az okume típus mellett döntöttem, de nem csak azért, mert szinte minden szakmai fórum ezt ajánlja hajóépítés céljára, hanem nagyon tetszetős a mintázata és a színe, különösen lakkozva. A lemezeket a Bakosfa barkácsboltban rendeltem meg, mert ez közel volt a munkahelyemhez, viszonylag jó áron adták, és kérésemre még el is vágták a megfelelő helyen a könnyű szállíthatóság miatt.

Epoxi gyanta:
Egy kedves hajóépítő barátomon keresztül sikerült beszereznem a megfelelő epoxi gyantát. Sajnos az általam eddig preferált terméket már nem forgalmazzák Magyarországon és amit helyette kínálnak arról pedig semmilyen információm nincs. Ezért a Wolf epoxi rendszert szereztem be, mert ezt már sokan ajánlották és ár/érték arányban is nagyon jó. Remélem nem okoz majd csalódást nekem sem!

Üvegszövet:
Mivel a hajó gyerek fogja használni ezért sejthető, hogy erős igénybevételnek lesz kitéve. Emiatt úgy döntöttem, hogy kívül-belül üvegszövettel fogom laminálni. Az üvegszövetet és a dekkfedél ragasztásához szükséges üvegszövet csíkot a most is a Kalita Kft.-től szereztem be. Tőlük már régebben is vásároltam és nagyon jók a tapasztalataim.

Egyéb alapanyagok:
Szükséges lesz még néhány fenyőléc, de ezek maradtak bőven az előző projektből, a bebútorozáshoz pedig a Vízvonal Kft-től fogom beszerezni az alkatrészeket. Szükség lesz még néhány fogyó eszközre, úgy mint: csiszoló vászon, ecset, aceton, ragasztó szalag, gumikesztyű és rézdrót. Ezek gyakorlatilag bárhol beszerezhetőek.

Mos már csak arra várok, hogy kitavaszodjon és nekirugaszkodunk teljes gőzzel...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése